Veel gestelde vragen

Wat doet BouwBoxr?
BouwBoxr biedt bouwmaterialen tegen aanzienlijk lagere prijzen aan voor zzp-ers en mkb-bedrijven in de bouw.

Hoe werkt dat?
Via een website en een App waar leden van BouwBoxr snel en eenvoudig een breed assortiment bouwmaterialen kunnen bestellen met een prijsvoordeel van 5% tot soms wel 30%.

Waarom is BouwBoxr blijvend goedkoper?
BouwBoxr doorbreekt de complexe prijsstaffels in de bouwwereld. Nu betaalt geen bedrijf dezelfde prijs aan de groothandel en worden willekeurig allerlei staffels en kortingspercentages gehanteerd. Bij BouwBoxr geldt juist dat voor alle leden dezelfde prijs geldt, één vaste lage prijs voor iedereen! Het bestelproces gaat via een slimme online procedure en daardoor zijn de overhead- en orderkosten veel lager. Daarnaast zorgen de leden samen voor een groot inkoopvolume. Door de lagere kosten en gebundelde inkoop is BouwBoxr in staat om alle leden blijvend te laten profiteren van scherpe inkoopprijzen. Probeer dit gerust en ervaar het gemak en de besparing die dit jou gegarandeerd oplevert.

Waarom betaal ik 2% administratie fee?
Dit is een vergoeding voor het faciliteren van collectieve inkoop en het beheren van het online platvorm. Het percentage wordt alleen berekend over de materialen.

De sterke punten van BouwBoxr:
- Aantoonbare lagere prijzen.
- Transparante prijzen.
- Iedereen dezelfde prijs.
- 24/7 bestel mogelijkheid.
- Minder tijd kwijt aan prijsvergelijk.
- Sneller offertes maken door het makkelijk vinden van producten en prijzen.
- Tijdwinst door altijd bezorging i.p.v. tijdverlies door het afhalen van materialen.

Product niet in de webshop?
Het product dat ik zoek staat niet in de webshop, kan BouwBoxr dit toch leveren? Als het product dat je zoekt niet op onze website staat, neem dan even contact met ons op. Dit kan door een e-mail te sturen naar info@bouwboxr.nl. BouwBoxr heeft bewuste assortimentskeuzes gemaakt, maar wellicht kunnen we dit product toch voor jou bestellen. 

Wat is het verschil tussen een pakketbestelling en een reguliere bestelling?
Als bij een order er sprake is van alleen ‘ijzerwaren’ en deze kunnen per pakket worden geleverd. Dan is er sprake van een pakketbestelling en is de aflevering gratis bij een order vanaf €100. In andere gevallen is er sprake van een reguliere bestelling, waarbij de bezorging gratis is bij een order vanaf €300.

Waarom kan ik niet ophalen en geldt bezorging op werkdagen binnen 48 uur?
Mits voorradig bieden wij aan dat op werkdagen binnen 48 uur kan worden geleverd. Ons streven is dit op termijn nog sneller te doen, maar wij willen vooral onze belofte nakomen dus hanteren we nu twee dagen. Uiteraard kan je aangeven wanneer en waar je de bestelling bezorgd wilt hebben. Alles wordt bezorgd omdat BouwBoxr zelf geen voorraad aanhoudt en dit samen met de logistiek heeft uitbesteed aan professionele partners.

Waarom kan het zijn dat een bestelling via twee leveringen wordt bezorgd?
Een bestelling wordt meestal via één bezorging uitgeleverd maar soms via maximaal twee vanwege het type producten dat je hebt besteld. Zo kan bijvoorbeeld ijzerwaren en hout/plaatmateriaal separaat worden afgeleverd omdat wij hiervoor met verschillende partners samenwerken.

Waarom gelden extra kosten voor het gebruik van o.a. Lange Jan of Kooi-aap?
BouwBoxr wil graag alles transparant en inzichtelijk maken. Voor het gebruik van o.a. een Lange Jan en Kooi-aap geldt daarom een separaat bedrag. Klanten die hier geen gebruik van maken hoeven daardoor niet indirect voor deze kosten mee te betalen. Wij willen op deze manier de prijzen laag en inzichtelijk houden, terwijl dit bij anderen veelal verkapt in de prijzen wordt verwerkt.


Heb je een klacht? 
Indien je een klacht hebt aangaande de producten of dienstverlening van BouwBoxr kun je je klacht kenbaar maken per telefoon, per e-mail of per post. BouwBoxr zal vervolgens binnen 1 a 2 werkdagen contact met je opnemen aangaande de klacht. Wij adviseren de bestelling bij ontvangst te controleren. Hoe zorgvuldig BouwBoxr ook te werk gaat, het kan voorkomen dat je andere artikelen hebt ontvangen dan besteld of dat een artikel beschadigd is. BouwBoxr zal zijn uiterste best doen om tot een bevredigende oplossing te komen. Het is tenslotte in ieders belang dat de samenwerking optimaal verloopt.

Voor al je overige vragen kun je altijd bij ons terecht, via info@bouwboxr.nl of tijdens kantooruren op 072-3033400